Què és?

Ets capaç de vendre’t eficaçment en el mateix temps que dura una cançó?

El discurs de l’ascensor o elevator pitch amb el que un emprenedor ven a un inversor el seu projecte en molt poc temps es pot traslladar a la recerca de feina.

L’elevator pitch propi dels emprenedors que pretenen vendre la seva idea d’una manera eficaç a un inversor, barrejat amb el procediment utilitzat en concursos televisius de talent com Amercian Idol donen com a resultat un sistema de selecció en el que prima la rapidesa i la seguretat del candidat en sí mateix, convençut de que domina els missatges clau del tipus “quines són les meves capacitats més excel·lents”, o “què em proporciona energia en una feina”. Aquestes qüestions no s’improvisen, sinó que resulten d’un treball previ de planificació que porta al candidat a ser molt explícit i convincent sobre allò que pot aportar al lloc de treball.

 

Funcionament d’un ‘speed dating’

Un important número de professionals de Recursos Humans, en aquest cas representants de les diferents empreses participants del Fòrum Connecta, atén als candidats inscrits i que volen accedir als llocs de treball oferts, participant tots plegats en entrevistes exprés.

Cada persona aspirant disposa de cinc minuts para presentar la seva candidatura a cada un dels ‘reclutadors’. Es tracta d’un sistema inspirat en el mètode de cites ràpides iniciat a Estats Units i que s’utilitza des de fa temps per trobar parella.

 

Avantatges en la Selecció de Personal

  1. Estalvi de temps alhora de realitzar una primera criba entre els candidats a un lloc de treball.
  2. Avaluar ràpidament certes qualitats de cada entrevistat com la seva capacitat per “vendre’s” en uns pocs minuts, de resumir les seves qualitats per ocupar el lloc de treball i per improvisar.
  3. Valorar la capacitat d’adaptació dels candidats davant un nou repte, com és precisament aquesta forma diferent de realitzar una entrevista de selecció. També la seva capacitat per afrontar nous desafiaments sota la pressió del rellotge!